Eén ‘schrijver’ voor diverse media

U krijgt tekst & inhoud zonder omwegen

1Eén keer leergeld betalen is nog te begrijpen …

Stel dat u de tekst voor een brochure bestelt. U brieft over het onderwerp, of de tekstschrijver van dienst het onderwerp nu goed kent of niet (soms amper, blijkt bij communicatieopdrachten), hij moet zich inwerken in UW materie, aanpak, stijl en andere eisen.

Die eerste keer is hij zelden direct helemaal mee. Er volgen bijsturingen, aanvullingen en andere correcties. Normale inspanningen? Als het er veel zijn niet. Maar die eerste keer is dat nog te pruimen.  …

2… Maar u moet telkens corrigeren

Het probleem is niet zelden dat dit proces van inwerken, min of meer juist uitschrijven, corrigeren, bijsturen en nog eens nakijken zich in heel wat bedrijven en organisaties meerdere keren herhaalt.

Toch gaan de opdrachten over zowat dezelfde boodschap of hetzelfde verhaal, die bestemd zijn en dus aangepast moeten zijn voor andere mediatoepassingen. U spreekt andere toeleveranciers aan, omdat zij  gespecialiseerd zijn in bepaalde media. Maar wat betekent dit voor uw tekst en inhoud?

3Oorzaak: telkens een nieuwe tekstschrijver

De webdesigner schakelt zijn copywriter in, het persbureau zijn persberichtschrijver, het reclamebureau zijn foldercopywriter, de maker van uw magazine of nieuwsbrief zijn redactieteam, enzovoorts.

Telkens moet de tekstmaker zich inwerken en zit u met dat proces waarin u zijn leergeld betaalt. Dat kost u vaak veel tijd en geld. Wellicht ook een rist frustraties. Hoeft helemaal niet als u werkt met één schrijver die u kent.

4Met één schrijver boekt u beter en sneller resultaat

De oplossing is die ene pen, iemand met kennis van uw tekstbehoeften, uw nuances en uw stijlvereisten. Hij weet waaraan u een hekel hebt en wat u graag leest. Hij heeft ook door hoe u liefst samenwerkt.

Hij wordt een soort mini-kenniscentrum in uw materie en uw aanpak van teksten en communicatie. Resultaat: u wint tijd omdat u minder moet corrigeren en dus schiet de opdracht beter op. De kostenbesparing is evident. Dankzij zo’n ‘kenner’ gaat ook de kwaliteit van uw teksten omhoog.

OSO lost uw schrijf-SOS op

Noem het een one-stop-writing-solution of de eenschrijveroplossing, kortweg OSO, als antwoord op elke SOS die u voor schrijfwerk uitstuurt. U kunt voor copywriting, redactie, journalistiek, ghostwriting en ander tekstwerk bij één persoon terecht, met name Willem De Bock.

Ontdek alle voordelen

Copywriter Vlaanderen