Copywriting

Het beklijft als de lezer bij je teksten blijft

Teksten die de lezer niet ernstig nemen, zullen hem niet boeien. Dat lijkt evident, maar al te vaak spreken teksten mensen echt niet aan. Dat is makkelijk te vermijden.

Een copywriter die echt op maat schrijft

Drie vragen vormen de leidraad:

  • Wie is de doelgroep?
  • Wat is de bedoeling van de tekst?
  • Waarover moet de tekst gaan?

Zonder antwoorden hierop kunnen teksten nog wel leuk zijn, maar geen doel treffen.

copywriter1
image-1099

Willem De Bock gaat nog een stap verder.

Zijn doel: de lezer, luisteraar of kijker blijven boeien tot hij de hele boodschap mee heeft gekregen.

Een beeld zegt meer dan duizend woorden? Vergeet het. Je hebt de juiste woorden nodig op de juiste plaats voor het juiste publiek om een beeld te duiden. Dan pas leest het publiek echt wat je wilt vertellen. Dan slaat het niet alleen een beeld op, maar ook uw boodschap.